YLEISTÄ

Vuonna 2024 - 2025 yhdistyksen puheenjohtajana toimii Jaana Vesavaara

Kirsi Särkelä toimii yhdistyksen varapuheenjohtajana

Jäsenhankinta on yhdistyksemme tärkein painopiste toimintavuonna 2024. Yhdistyksemme perehtyy järjestämiseen ja aloittaa toiminnan jäsenistön aktivoimiseen yhdyshenkilöiksi ja jäsenhankkijoiksi. Palkitsemme jäseniä työssä käyvien jäsenten hankinnasta järjestämällä jäsenhankintaviikkoja.

EDUNVALVONTA

Yhdistyksemme tärkein tehtävä on valvoa jäsentemme edunvalvontaa työpaikoilla. Yhdistyksen jäsenten edunvalvonnan hoitaa Oulun kaupungissa Oulun kunta-alan yhteisjärjestö JHL ry. Yhteisjärjestön pääluottamusmiesten toimintakausi kestää 4 vuotta (2023 – 2026) ja alakohtaisten luottamusmiesten 2 vuotta (2023 – 2024).

KOKOUSTOIMINTA

Yhdistyksen hallituksen kokouksia pidetään kerran kuukaudessa ja muita kokouksia tarpeen mukaan.

Yhdistyksen hallitus ja työvaliokunta huolehtivat asioiden käytännön toimeenpanosta, syyskokouksen, kevätkokouksen ja mahdollisten muiden kokouksien järjestämisestä sääntöjen mukaisesti.

PLM Kirsi Särkelä

JÄRJESTÖTYÖ

Jäsenemme työskentelevät mm:

Oulun kaupungin palveluksessa

•  Konsernihallinto (henkilöstö, hallintoryhmä, viestintä, strategia)
  •  Sivistys- ja kulttuuripalvelut (varhaiskasvatus, opetus, nuoriso, kulttuuri, liikunta)
  •  Hyvinvointipalvelut (sosiaali- ja perhepalvelut, lastensuojelu, terveyspalvelut, ikäihmisten hyvinvointi, hyvinvointikeskukset)
  •  BusinessOulu liikelaitos (työllistäminen, yrityspalvelut, hallinto, asiakkuudet)

Koulutuskuntayhtymä OSAO  palveluksessa sekä,

Yksityisen alan työpaikoissa

•  Monetra Oulu Oy (palkka -, taloushallinto – ja tulkkipalvelut)
  •  Oulun palvelusäätiö (vanhusten, eläkeläisten, vammaisten ja muiden erityisryhmien palvelut)
  •  Oulun ensi- ja turvakoti
  •  Oulun seudun Mäntykoti ry
  •  Yksityiset päiväkodit, hoiva- ja hoitoalan työpaikat
  •  Oulun asukastuvat

Muhoksen kunta ja seurakunnan työpaikoissa työssä olevat

KOULUTUS

Yhdistyksemme tukee jäseniämme, kun he osallistuvat JHL:n järjestämiin koulutuksiin ja ammatillisille opintopäiville yhdistyksen linjausten mukaisesti.

Yhdistys tukee yhdistyksen, edunvalvonnan, työsuojelun ja ammattialaverkostojen toimijoita mm. koulutuksellisin keinoin, jotta erilaisista työelämän muutostilanteista selvittäisiin mahdollisimman hyvin.

Hallituksen jäseniä kannustetaan osallistumaan JHL-opiston Järjestäydy -koulutukseen.

Yhdistyksen toiminnan kehittämisen ja laadun varmistamiseksi on tärkeää, että yhdistyksen toimijoilla on ajantasaisin tieto liiton ja aluetoimiston toiminnasta, tapahtumista ja ajankohtaisista menossa olevista muutoksista liitossa. Yhdistyksen johto ja hallitus osallistuvat toimintavuonna Oulun aluetoimiston järjestämiin koulutuksiin ja alueellisiin tilaisuuksiin. Hallituksen jäsenet tuovat hallituksen kokouksiin terveiset yhdistysjohdon neuvottelupäiviltä sekä muista koulutuksista. Koulutuksissa saatua materiaalia jaetaan hallitukselle.

NUORISOTOIMINTA

Huomioimme yhdistyksemme nuoret kaikissa järjestämissämme tapahtumissa.
Markkinoimme JHL Oulun seudun aluetoimiston nuorisojäsenille suunnattuja tapahtumia yhdistyksen kotisivuilla.

VAPAA-AJANTOIMINTA

Vaparin toiminnassa tavoitteena on tarjota hyviä etuja, mukavaa yhdessäoloa ja tukea työssä jaksamista. Suosittujen etujen tarjoamista jatketaan. Jäseniltojen sisällöissä huomioidaan mahdollisuuksien mukaan eri kohderyhmiä. Jäseniltoina käydään yhdessä elokuvissa ja kaikkea muuta kivaa. Jäseniltoihin voi tulla yksin tai yhdessä, ja niissä viihdytään!

VIESTINTÄ JA MARKKINOITI

Päivitämme työpaikkojen yhdyshenkilöverkostoa. Panostamme uusien jäsenhankkijoiden saamiseen ja palkitsemiseen. Kannustamme edelleen jäseniä päivittämään henkilökohtaisia tietojaan JHL:n jäsenrekisteriin, jotta nopea viestintä olisi mahdollista sitä tarvittaessa.

Markkinoimme yhdistyksen omia Facebook-sivuja mm. siten, että hallitus aktivoidaan Facebookin sivujen käyttöön ja julkaisujen jakamiseen. Jäsenhankkijoita pyydetään myös jakamaan ja kommentoimaan sivujen julkaisuja.

Päivitämme säännöllisesti kotisivuamme http://oulu379.jhlyhdistys.fi/. Jatkamme työpaikkanäkyvyyden lisäämistä parantamalla tiedotusta työpaikkojen ilmoitustauluilla, yhdistyksen kotisivulla ja vierailemalla erilaisilla työpaikoilla. Julkaisemme tärkeitä ilmoituksia myös esimerkiksi Motiivi:ssa ja Forum24:ssa.

Toivomme yhdistyksemme olevan osa jäsentemme arkea ja toivotamme kaikki mukaan toimintaamme!