Nuoret ja opiskelijat

Tule mukaan nuorisotoimintaan!

Tule mukaan nuoriso- ja opiskelijatoimintaan

JHL:n nuorten ja opiskelijoiden toiminta on tarkoitettu kaikille liiton alle 30-vuotiaille jäsenille. Tapahtumia ja toimintaa löytyy paikallisesti aluetoimistojen, niiden nuorisojaostojen kuin yhdistystenkin järjestämänä.

Valtakunnallisesti JHL:n nuorille ja opiskelijoille on vuosittain useampia laadukkaita ja riehakkaitakin tapahtumia, joista löydät tarkempaa tietoa tapahtumakalenterista ja vaikka Facebookista.

Nuorisotoiminta

JHL:n nuorissa on voimaa!

JHL:n nuorten valtakunnallinen toiminta on tarkoitettu kaikille liiton alle 30-vuotiaille jäsenille. Valtakunnallisia tapahtumia on vuodessa kahdesta neljään.

JHL:ssa nuorten ääni kuuluu ja sitä kuunnellaan. Nuorilla jäsenillämme on mahdollisuus osallistua liiton toimintaan ja yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka päästä vaikuttamaan liitossa käytäviin keskusteluihin ja tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä, sekä tietenkin oppimaan lisää ay-liikkeestä. Tapahtumia ja toimintaa löytyy paikallisesti niin aluetoimistojen ja niiden nuorisojaostojen kuin yhdistystenkin järjestämänä.

Tutustu oman alueesi nuorisotoimintaan aluetoimistojen sivuilta.

JHL:n nuoret näkyy myös somessa. Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa, silloin tiedät aina ensimmäisenä, mitä nuorisotoiminnassa tapahtuu.

Tervetuloa mukaan vaikuttavaan porukkaan!

Lisätietoja nuorisotoiminnasta saa järjestötoimitsija Susanna Haapalaiselta susanna.haapalainen@jhl.fi.

JHL nuoret ja opiskelijat löytyvät myös Facebookista - tykkää, seuraa, osallistu!

Nuorisofoorumi

JHL:n Nuorisofoorumi on nuorten oma valtakunnallinen vaikuttamisväylä JHL:ssa. Sen jäsenet on koottu liiton alle 30-vuotiaista, eri ammatteja edustavista jäsenistä mahdollisimman kattavasti koko maasta.

Nuorisofoorumi pohtii ja kehittää liiton nuorisotoiminnan järjestämistä sekä alueellisesta että valtakunnallisesti. Huomion kohteena ovat erityisesti nuorten jäsenten mahdollisuudet toimia ja vaikuttaa aktiivisesti yhdistyksissä ja alueilla. Nuorisofoorumi ottaa kantaa muun muassa valtakunnallisten tapahtumien sisältöihin, alueiden nuorisojaostojen toimintaan, yhdistysten nuorisotoimintaan ja nuorisoasioista viestimiseen. Myös nuorten jäsenten kannalta merkittävät edunvalvonnalliset kysymykset ovat Nuorisofoorumin asialistalla ja sen jäsenet ovat aktiivisesti mukana vaikuttamassa liiton linjauksiin.

JHL:n nuorisofoorumi kaudelle 2018-2019 on valittu. JHL:n nuorisofoorumin jäsenet on koottu liiton alle 30-vuotiaista, eri ammatteja edustavista jäsenistä mahdollisimman kattavasti koko maasta.

Nuorten tapahtumat

Kaikki valtakunnalliset nuorisotapahtumat on tarkoitettu liiton alle 30-vuotiaille jäsenille.

Laitathan jo nyt kalenteriisi tulevat päivämäärät, ettet missaa mitään! JHL:n nuorten valtakunnalliset tapahtumat ovat aina osallistujille maksuttomia ja liitto korvaa matkakustannukset. Tapahtumien yhteydessä osallistujille tarjotaan aina ruokailut ja majoitukset. Lisätietoja kunkin tapahtuman osalta saat tarkemmin kyseisen tapahtuman kohdalla ja poikkeuksista on mainittu erikseen.

Kaikki valtakunnalliset nuorisotapahtumat on tarkoitettu liiton alle 30 –vuotiaille jäsenille. Muistathan myös oman alueesi tapahtumat, tsekkaa ne alla olevasta linkistä.

Opiskelijatoiminta

JHL on aktiivinen ja vaikuttava ammattiliitto myös opiskelijajäsenille.

JHL:n jäsenistä löytyy mm. lähihoitajia, sosionomeja, yhteisöpedagogeja, sekä nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajia. Joukossamme on opiskelijajäseniä sekä toisella että korkeakouluasteella.

JHL:n opiskelijajäsen on liitossa hyvässä asemassa, sillä opiskelijajäsenillä on lähes kaikki samat oikeudet, kuin varsinaisilla maksavillakin jäsenillä. Opiskelijajäsenet voivat esimerkiksi asettua ehdolle ja äänestää liiton vaaleissa sekä osallistua liiton tarjoamille kursseille ja koulutuksiin. JHL:ssa opiskelijoiden ääni kuuluu ja sitä kuullaan!

Liitto järjestää opiskelijajäsenille erityistä toimintaa ympäri vuoden. JHL on ollut mukana mm. korkea-asteen opiskelijoiden GOOM –risteilyllä jo usean vuoden ajan ja tarjonnut jäsenille mahdollisuuden osallistua vuoden hauskimmalle reissulle. Lisäksi JHL on mukana Ammattiin Opiskelevat SAKKI ry:n toiminnassa, joka näkyy yhteistyönä mm. oppilaitosvierailujen ja SAKKI –risteilyn kautta. Tulevia tapahtumia kannattaa laittaa jo kalenteriin, jottet missaa mitään! Valtakunnalliset nuorten ja opiskelijoiden tapahtumat löydät täältä.

Opiskelijajäseniä liitossa edustaa opiskelijoiden oma yhdistys, Julkisten ja hyvinvointialojen opiskelijat ry 850. Opiskelijayhdistyksen toimintaa pyörittää kahden vuoden välein valittava hallitus, joka laittaa yhdistyksen noin 8 000 jäsenen etujen ajajana opiskelijoiden rullia rullaamaan. Kokoonpano kampanjoi, karkeloi ja kokoustaa sopivassa suhteessa!

JHL opiskelijat ottaa kantaa, oli puhe sitten koulunpenkin kovuudesta ja sieltä töihin hyppäämisestä, työelämän pelisäännöistä, tai ylipäänsä opiskelijoiden ja nuorten asemasta muuttuvassa globaalissa Suomessa.