Oulun kunta-alan yhteisjärjestö JHL ry edunvalvonta

Edunvalvontaa Oulun kaupungin työntekijöille

Pääluottamusmiehet kaudelle 2022 - 2025
Kirsi Särkelä    p. 044 703 1227

Sähköposti: kirsi.sarkela@ouka.fi

Janne Antinoja     p. 044 703 1226

Sähköposti: janne.antinoja@ouka.fi

Kirsi on tavoitettavissa toimistolta

Mäkelininkatu 31, 5.krs.

ma-pe 8-15.30 (sovi aika)

Oulun kunta-alan yhteisjärjestö JHL ry:n Pääluottamusmies Kirsi Särkelä tavattavissa JHL:n tstolla ma-pe 8-15.30 (sovi tapaamisaika) puh. 044 703 1227 sp. kirsi.sarkela@ouka.fi
Oulun kunta-alan yhteisjärjestö JHL ry:n Varapääluottamusmies Janne Antinoja tavattavissa JHL:n tstolla ma-pe 8-15.30 (sovi tapaamisaika) puh. 044 703 1226 sp. janne.antinoja@ouka.fi

Luottamusmiehet

Työpaikkaluottamusmiehet (2024 - 2025)

Sivistys- ja kulttuuripalvelut/Varhaiskasvatus/ perhepäivähoito)

Anu Halonen varhaiskasvatuksen luottamusmies

sp. anu.halonen@ouka.fi

ma-ke 8-15.30

Kansankatu 55 B 3.krs.Oulu

Sivistys- ja kulttuuripalvelut/koulunkäynninohjaajat
Maarit Vartiainen, koulunkäynninohjaajien luottamusmies

sp. maarit.vartiainen@eduouka.fi

pe 8.00-15.30

Kansankatu 55 B 3.krs.Oulu

Anu Kujala, koulunkäynninohjaajien varaluottamusmies

Janne Antinoja, luottamusmies

sp. janne.antinoja@ouka.fi

ma-ti 7.00-15.30

Sorvitie 5, 2.krs. Oulu

Tilapalvelut liikelaitos/ ateria- ja puhtauspalvelut

Tilapalvelut – ja Infra-liikelaitos (kuukausi- ja tuntipalkkaiset)

Sopimustoiminta ja ammatillinen edunvalvonta:

Oulun kunta-alan yhteisjärjestö JHL ry

Oulun kunta-alan yheisjärjestö JHL ry muodostuu kahdesta isosta yhdistyksestä, Oulun kaupungin toimen- ja viranhaltijat JHL ry 379 ja Oulun kaupungin työntekijät JHL ry 024.

Oulun kunta-alan Yhteisjärjestö paikallisesti ja JHL valtakunnallisesti tarjoaa jäsenilleen tehokasta edunvalvontaa. Liiton neuvottelemat työ- ja virkaehtosopimukset ovat merkittävä jäsenetu. Sopimuksilla sovitaan muun muassa siitä, mitä työstä kuuluu vähintään maksaa, millaiset ovat työajat ja miten  vuosiloma- ja sairauslomaoikeudet määräytyvät. Työ- ja virkaehtosopimuksella sovitaan myös työsuhdeturvasta. JHL solmii sopimuksia julkisilla ja yksityisillä hyvinvointialoilla.
Työsuojelu ja työhyvinvointi ovat tärkeä osa JHL:n edunvalvontaa. Työn turvallisuuteen ja terveyteen liittyvistä asioista sekä työsuojelun yhteistoiminnasta säädetään laeilla. Sen lisäksi JHL valmistelee ja sopii työnantajapuolen kanssa alakohtaisia sopimuksia ja suosituksia. JHL on aktiivinen vaikuttaja sekä lakisääteisen että sopimuspohjaisen työsuojelun kehittämisessä.

Työntekijöiden ja työnantajien välinen yhteistoiminta perustuu alasta riippuen yhteistoimintalakiin ja/tai työnantajapuolen ja JHL:n väliseen yhteistoimintasopimukseen. Yhteistoiminnassa käsitellään asioita, jotka liittyvät muun muassa työpaikan toimintaan, kehittämiseen, uudelleen järjestelyihin ja henkilöstön asemaan.